elinnnborg

Direktlänk till inlägg 29 april 2010

hejsan hoppsaaaan!

Av elin borg - 29 april 2010 16:08

hej hej:)

är hemma nu från skolan nu,

idag spelade vi fotboll på idrotten  och sen kollade vi på en film  om rattfylleri och folk som pratade om att dom förlorat tex sin dotter eller bästa kompis.

och sen såg vi en film om droger, en film som en som dog av drogers kompisar hade gjort då.

så han testade en drog en gång, och ville ha mer och mer och mer, sen slutade han för han åkte in på sjukhus och dom hjälpte honom då att sluta o sen efter ngra dagar när han kommit hem igen så kom han langaren då och plockade upp honom, tvingade i honom en tablett och släppte av honom i ett industri oområde och lämnade honom där.

killen var helt borta och klättrade upp för en brandstege upp på ett högt tak och sen kom hans flickvän och skulle hämta honom då men så var han redan uppe så såg han henne och sa ; åh älskling, jag kommer till dig nu,

så hoppade han bara rätt ner och dog.

och hon började stört böla o skrika och alla vi i klassrummet började nog också störtböla inom oss, jag ville seriöst bara skrika,

fyfan vvad hemskt det  var, det var då alltså en heelt sann berättelse.

 

tänk att det kan hända precis vem som helst, han var en helt normal kille som spelade bandy, var duktig i skolan, hade en bra familj och en flickvän och var 15 år.

det kan hända en själv, ens familj och ens vänner.

det bästa du kan göra om du känner någon som håller på med droger är att ber'tta det för tex hans/hennes föräldrar.

hon/han kommer tacka dig till slut.

 

var rädda om er allihopa, testa aadldrig en drog för man kanske tänker o det var bara en gång, men sen blir man kanske sugen på mer, och mer och mer,

visst man kanske inte blir beroende efter en gång, men nästa gång man mår dåligt/ är trött osv, så vet man att den hjälper, så tar man en till , och så fortsätter det tills det spårar ut totalt..

uschuschusch.

 

men iaf, var inne hos jennifer påvägen hem också o hälsade på den sjuklingen,

hon mådde lite illla :( krya!

 

nu ska jag vila en liten stund för senare ikv ska ja o pappa till helsingborg till Drottning Blanka och titta för ja blev ju inbjuden till en träff där för oss som sökt då.

halv sju börjar det men får nog köra lite innan så vi hittar parkering o så :)

vill ha med pappa som stöd, hoppas fler har föräldrar med sig xD

 

 och angående morgondagen (valborg) så har jag inte bestämt mer än att jag ska iaf vara med jennifer o jessica, vill grilla först sen får ödet bestämma vägen ;)

nä, godnatt!

puss

<3<3<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elin borg - 28 februari 2011 00:17

Heeej!   som ni säkert märkt har jag bytat blogg, eller slått ihop mig med jesse. på : http://jesselle.devote.se   och där går det väl bra, blir iaf fler inlägg när man är två! så ni som inte läst det så hittar ni mig där nu iallafall :...

Av elin borg - 31 december 2010 13:06

heej! säger gott nytt år nu för jag kommer ju nt sitta vid datorn inatt ;) kommer bli en helt wonderful dag. men  dock inte mitt hår, längtar tills vi ska börja med hår i skolan, och det ska vi nu efter lovet! (Y) vet inte heler hur jag ska smi...

Av elin borg - 30 december 2010 00:09

hej. eftersom att jag och jesse är så tighta och att jag alltid är med henne ändå, och att vi är bästisar och typ världens bästa bästisar. så kom jag precis på att vi kan göra en blogg tillsammans ist så sumpar vi denna kassa bloggen som jag knap...

Av elin borg - 28 december 2010 21:48


ja jag vaknade av att jag grät i min dröm, så jag låg och andades sjukt konstigt sa johanna, jag sov hos henne inatt nere hos frida i hennes lägenhet som johanna passar, vi hade en jätte mysigt kväll igår och titta på film. iallafall så kommer jag ...

Av elin borg - 27 december 2010 01:54


hejhejhej :)   är väldigt dålig på att blogga nuförtiden, eller ja alltid egentligen men dåligare nu när jag inte skriver förhoppningsvis haha.   har inget speciellt att skriva, skriver bara f´ör att alla klagar  på att jag inte skriver. så...

Ovido - Quiz & Flashcards