elinnnborg

Alla inlägg under mars 2010

Av elin borg - 23 mars 2010 21:29

Jag tkr hon är sjukt bra iaf ! :D

Av elin borg - 23 mars 2010 18:31

hej.

gör ingenting.

kollat på film sådär bra förstod inte vad som hände i slutet iaf.

nu lyssnar jag på musik och väntar på att det blir kväll så jag och johanna kan äta banan&choklad kaka och titta film :)

ska plugga lite på svenskan också fast jag inte ska till skolan imorgon, bra att plugga endå så man är lite förberedd sen när jag ska ha provet ..

skulle egentligen på utveckling samtal imorgon också men det blir väl inte..

ajja.

hoppas det går snabbt till min födelsedag, för då sa jag ha kul iaf :)

+ lov och förhoppningsvis frisk ;)


önskelista*

trippeltång

cykel

mobil

skinnjacka

röda converse (låga)

kläder

pengar.

alla kakor blev jättefina men vet inte om dom är goda än, muffinsen vet jag dom blev goda och banankakan smakar jag ju ikv så berättar då, men chokladkakan får bli en överasking på söndag :)

på fredag ska jag och johanna nog till helsingborg och kika lite i affärerna, sen ska vi hjälpa mamma med att förbereda för mitt kalas och så sover vi nog där :)


ni får ha en mysig kväll

för det ska jag :)

pusspuss

Av elin borg - 23 mars 2010 15:08

  • 2 ägg
  • 2 dl socker
  • 1 dl vatten
  • 100 g smält smör
  • 2 ½ dl vetemjöl
  • ½ dl kako
  • 1 ½ tsk bakpulver
  • 2 bananer

Smörj och bröa en kakform, ca 1 liter. Vispa ägg och socker poröst. Blanda ihop mjöl,
kakao och bakpulver. Tillsätt vattnet blandat med det avsvalnade smöret. Blanda väl och
häll halva smeten i formen. Lägg på bananskivor och häll på resten av smeten.
Grädda i 175o
ca 40 min.



JAG BLEV SÅ BAKSUGEN SÅ VI BAKADE BANAN CHOKLAD KAKA OCKSÅ HAHA :)

SÅ DET BLIR ETT RIKTIGT KAK KALAS PÅ SÖNDAG ;) HEHE

PUSSPUSS

Av elin borg - 23 mars 2010 13:41

Ingrieienser: (1 socker chokladkaka)

3 st ägg
2½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör (rumsvarmt)
1 dl mjölk
3½ vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
1 dl smält choklad eller chokladsås
1 nypa salt

 
gör såhär:

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker tills det blir poröst.

3. Smält smöret och rör i mjölken, blanda det med äggsmeten.

4. Blanda vetemjöl, bakpulver, kakao och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.

5. Fyll en smord och bröad sockerkaksform.
6. Värva smeten med chokladsåsen ner i formen.

7.  Grädda kakan i mitten av ugnen i 25-30 minuter. Prova med en sticka, den ska inte vara kladdig men inte heller för torr.

8. Låt kakan svalna något och lägg sedan upp den på en tallrik.

FÄRDIG! :)

Av elin borg - 23 mars 2010 13:11

hello

sitter i köket nu

kollade nyss en jättebra tysk film, som hette nordwind ellerngt sånt,

den handlade om bergsklättring, mkt spänning, lite rolig och lite romantik :P


innan när jag vaknade gick jag ner och gjorde chokladmuffins till kalaset och nu ska jag och johanna göra en saftig chokladkaka :)

har lite plugg jag ska göra men annars blir det bara mys och film idag :)

till middag blir det nog firre pinnar eller chevapcici, har lärt mig att jag kan tugga med framtänderna haha :P

tar dubbelt så lång tid men det går ;)

åt macka med skinka sallad bacon ost och paprika till frukost :P

det gick ner men tog nog en halvtimme eller ngt ;)


skriver sen hur bakningen gick :D

pusspuss


  

Av elin borg - 22 mars 2010 19:54

godkväll sweet hearts.


sitter på systers rum nu och kollar halv åtta hos mig,

blev thai soppa med räkor i men slopade räkorna då jag inte kan tugga :P

jag blir hemma imorgon också och då ska jag och johanna baka en chokladkaka till mitt kalas på fredag :p

gör nog kladdkaks muffins också :)

sen ska vi göra kanelbullar & tårta någon annan dag också :)


nu ska vi kolla stjärnkockarna sen svenska hollywood fruarna & sen får vi se.

har alice i underlandet och did you hear about the morgans :P så vet inte om vi spara dom till någon annan dag :)


POSSS

Av elin borg - 22 mars 2010 12:52

mamma fick med sig en stor fet burk med cappuccino pulver hem till mig från mormor, väldigt snällt. så det blir väl min middag idag kanske ? eftersom jag inte kan äta ett skit.

har inte ätit eller druckit något idag ännu så ska nog försöka svälja lite vatten iaf :p så jag inte får huvudvärk.

tror det finns sånt vatten man gurglar när man har typ förkyldnings blåsor så ska höra med pappa om han kan köpa med det sen (:

kollade precis på en film som hette griffin & pheonix, skit bra var den.

nu ska jag packa och ta på mig sen kommer pappa och hämtar mig vid 4 tiden.

ja som ni kanske märkte blev det inte skola för mig idag!

puss <3


BAJS, jag vill kunna äta :(:(

ser så gott ut, åhhh   

Ovido - Quiz & Flashcards